FORDULAT-AUTÓHÁZ 2005
Fordulat-Autóház 2005 Kft.   /   3200 Gyöngyös, Pesti út 53.   /   +36 (37) 303 586   /  
Fordulat-Autóház 2005 Kft.

Biztosítási ügyintézés

 

 

Mi a teendő, ha kár éri a gépkocsinkat?

Amennyiben másik járművel ütközünk, és személyi sérülés történt, kötelező kihívni a rendőséget és a mentőket. Ha nem sérült meg senki, csak abban az esetben kell rendőrt hívni, ha nem sikerül megállapodni abban, ki a felelős. A baleseti bejelentőt (kék-sárga) minden esetben ki kell tölteni, és a vétkes félnek el kell ismernie rajta a felelősségét. Ajánlott a gépkocsikról és a sérüléseikről fényképeket készíteni, és amennyiben a másik fél kifejezetten hozzájárul, a forgalmi engedélyről és személyes okmányokról is.  Ha a gépkocsi mozgásképtelen, autómentőt kell hívni, az elszállítás költségét a biztosító megtéríti a vétlen félnek. Amennyiben Ön rendelkezik Ford Assistance szerződéssel, a gépkocsiját abban az esetben is térítésmentesen szállítják el a legközelebbi márkaszervizbe, ha Ön hibázott, vagy nem gépjárművek ütközése okozta a kárt.

 

Hogyan zajlik a biztosítási ügyintézés?

A baleseti bejelentő birtokában ki kell tölteni a károkozó kötelező biztosítója szerinti kárbejelentő lapot, amely alapján kollégáink bejelentik a kárt a biztosítónak. Ehhez szükségünk van még a forgalmi engedélyre, a törzskönyvre (ha a gépkocsi nem finanszírozott), a vezető jogosítványára, illetve a tulajdonos írásos meghatalmazására, melyhez formanyomtatványt itt tud letölteni. A bejelentést követő 72 órában kiérkezik a kárszakértő, hogy felmérje a gépkocsi sérüléseit. Ő az, aki eldönti, mely elemek javíthatóak vagy cserélenőek, illetve a biztosítási törvény alapján ő állapítja meg az esetleges értékcsökkenést. Amennyiben a gépkocsinak olyan rejtett sérülése van, amit a szemle alkalmával nem lehet látni, az ügyfél meghatalmazása alapján leheőségünk van pótszemlét kérni, így a rejtett hibák kijavítását is megtéríti a biztosító. A kárfelvételi, illetve a pótszemle jegyzőkönyv alapján megrendeljük az alkatrészeket. Az avulás mentes elemek esetén minden alkalommal gyári új alkatrészeket rendelünk, de avulás esetén, megállapodás szerint beszerzünk utángyártott vagy bontott elemeket is. Ha minden alkatrész a rendelkezésünkre áll, előre egyeztetett időpontban elkezdjük a gépkocsi javítását, melynek hossza a sérülés nagyságától függ, de fényezéses javítás esetén minimum öt nap. A javítás idejére lehetőség van gépkocsi bérlésre, melynek egy részét egyedi elbírálás alapján megtérítheti a biztosító. A kérelmet minden esetben közvetlenül a biztosítónak, előre kell benyújtani.

 

A megjavított gépkocsi átvétele

Az elkészült gépkocsit egyeztetett időpontban adjuk át. Ekkor Önt csak az alábbi esetekben terheli fizetési kötelezettség:
- javtási önrésze keletkezett (CASCO önrész, avulás, ÁFA)
- a kárfelvételi jegyzőkönyvön fel nem tüntetett javítást rendelt meg 
- Ön nem hatalmazta fel cégünket, hogy a javítási összeget felvegyük (ebben az esetben Önnek fizet a biztosító a benyújtott számla alapján.
Minden más esetben anyagi tehervállalás nélkül veheti használtba megjavított gépkocsiját. A számlá céggünk nyújtja be a biztosítónak, és minden további levelezést, ügyintézést mi intézünk.

További információért írjon nekünk, vagy keresse kolléganőnket:

Czipott-Farkas Bernadett
Tel.: 37/303-586
Mobil: 30/655-4065

 

Biztosítási meghatalmazás letöltése itt.

Kábejelentő formanyomtatványok

Aegon kárbejelentő Allianz kárbejelentő Generali kárbejelentő Genertel kárbejelentő Groupama kárbejelentő K&H kárbejelentő
           
           
           
KÖBE kárbejelentő Posta Biztosító kárbejelentő Signal kárbejelentő Union kárbejelentő Uniqa kárbejelentő Wáberer kárbejelentő

 

 

Kérjük ossza meg
honlapunkat másokkal is!
Fordulat-Autóház 2005 Kft. Fordulat-Autóház 2005 Kft. Fordulat-Autóház 2005 Kft. Fordulat-Autóház 2005 Kft.
FORDULAT-AUTÓHÁZ 2005 KFT. © MINDEN JOG FENNTARTVA. / HONLAPKÉSZÍTÉS.
Ford